رواية عشق الفهد الفصل السادس عشر 16 بقلم شيماء ناصر


 رواية عشق الفهد الفصل السادس عشر 16 بقلم شيماء ناصر


#عشق_الفهد

16♡🧡💜


عشق: يعني اي شهر عسل 


فهد بيمسح علي وشه بخنقة: ششش مش كل شويه يعني اي اسكتي.... 


حور بصت لي فهد علي اساس انه يرفض 

فهد: مش هنسافر 


مروان شد كرسي وقعد علي السفره 

لو عايز تكسر كلامي وريني مش هتروح ازاي الطياره معدها بكرا علي ٦ اقعدو اتعشوا يلا


عشق راحت قعدت: بقولك ياعمو يعني اي شهر عسل؟ 


مروان بضحك: جوزك هيفهمك يلا كلي 


حور شدت فهد من دراعه واكملت بحده وهي بتجز علي سنانها من الغضب 

انت كنت عارف بالكلام ده 


فهد ببرود: لا 







حور: ارفض الموضوع مفيش سفر فاهم 


مروان: اممم هنقضيها كلام ولا اي 


فهد ساب حور وراح قعد جنب مروان 

بابا انا بقول اننا نأجل السفر دلوقتي عندي شغل ومش هينفع دلوقتي 


مروان: سيبك من الشغل مراد ومعاذ هيهتمو بالشغل وانا كمان سافر انت بس ومتشلش هم 


عشق بفضول: احنا هنسافر فين؟؟؟ 


مروان: دبي 


عشق: انا مبسوطه دي هتبق احلا فسحه


فهد بص لي عشق الي ملامح الفرحه باينه علي وشها واكمل.... 

هما يومين بس وهنرجع مش هنعيش العمر كله هناك متفرحيش اوي كده 


حور راحت تقعد جنب فهد: ولا يوم واحد انا مش هقدر من غيرك 


مروان باستغراب: اي الحنيه دي 


حور بحب: بحبه يابابا وانت عارف جوزي بق.... ومسكت الشوكه والسكي*نه وبتقطع وبتاكل فهد 


مروان بهمس لي عشق: شوفي بتاكل جوزك ازاي روحي اكليه انتي 


عشق بنفس الهمس: انا باكل نفسي بالعافيه مش عارفه امسك الشوكه والسكي*نه واقطع اخاف ااكله 


فهد: احم كفايه ياحبيبتي كلي انتي 


مروان لفهد: تروح وتيجي باخبار حلوه عاوزك تفرحني


فهد: ان شاءلله 


في جناح فهد ♡♡♡

حور بتسأول: رجعتها لي مش كنت هتطلقها 


فهد: اهدي شويه كده كده هطلقها 


حور وقفت قدام فهد: طب رجعتها لي وداجل القصر وانت ماسك اديها


فهد: رجعت بامر من ابويا انا لو عليا مش طايقها بعد الي عملته وثقتي الي كسرتها


حور بحزن قاعدة علي السرير: انا اتحرجت قدام صحابي بسببها هيقولو عليا اي دلوقتي 


فهد قعد جنبها وخدها في حضنه: اهدي ياحبيبتي وبطلي تتوتري 


حور رفعت وشها لفهد:طب عشان خاطري بلاها السفر انا مش عوزاك قريب منها 


فهد: بتغيري عليا قوي كده 


حور حركت راسها: طبعا مش جوزي حبيبي 


عشق في اوضتها.... 

انا مش عاوزه اسافر اصلا مش بحبه رخم والست الي اسمها حور دي ملها متعلقه في رقبته لي 


في النادي ♡♡♡

اسلام: الباشا سرحان في اي؟ 


مراد اتعدل وحط رجليه علي الطربيزه.... 

يالا انا شكلي بحب 


اسلام:ابقاا ده مين دي سعيدة الحظ 


مراد: مش دلوقتي بعدين هتعرف 


=ووبعدين بق في ام المواصلات دي حتي زفت الاوبر مش هيجي دلوقتي اروح ازاي 


محتاجه توصيله يامدام 


ساره بسخريه: انسه 


طيب يا انسه محتاجه توصيله 


ساره لما شفت العربيه مفهاش ناس خافت: لا شكرا 


اوك براحتك.... 


ساره مسكت تلفونها تطلب الاوبر 

علي فكره انا لسه مستنياك ناوي تيجي امتا دي مش مواعيد 


محسن:يااستاذه في زحمه شويه وهاجي سلام... 


ساره بشهقه:قفل السكه في وشي... اي الناس دي 


يوسف: ساااره 


ساره عدت وراحت ليه: نعم يافندم 


يوسف: اركبي اوصلك 


ساره:لا يافندم مفيش داعي دلوقتي هيجي الاوبر


يوسف بجديه:االوقت متاخر وانتي مينفعش تقفي كده يلا اركبي 


ساره باستسلام: حاضر 

ركبت ساره جنب يوسف... مكنتش عاوزه اتعب حضرتك يافندم 


يوسف شغل العربيه: لا تعب ولا حاجه بيتك فين بق 


ساره:في دهشور 


يوسف: تمام ومشي بالعربيه 







ساره لمحت صوره لي طفل متعلقه علي ازاز العربيه.... احم ابن حضرتك صح 


يوسف انتبه لي كلامها وبص علي الصوره:ايوا 


ساره بابتسامة: ربنا يخلهولك وتفرح بيه 


يوسف بحزن مكتم:الله يرحمه


ساره بزعل: الله يرحمه اسفه يافندم مكنتش اعرف والله 


يوسف: ولا يهمك 


ساره بضيق لنفسها.. اي الي انا هببته ده... 

= ربنا يعوض عليك ويرزوقك بالذريه الصالحه 


يوسف: امين يارب 


فضل الصمت هو سيد الموقف لحد ما وصل يوسف علي دهشور 


ساره: تمام اقف هنا... متشكره لحضرتك والله 


يوسف: العفو


ساره فتحت الباب ونزلت: عن اذنك يافندم


في القصر ♡♡♡(بقلم: شيماء ناصر) 

عشق سمعت صوت فهد بره في الطرقه بسرعه فتحت الباب.... 

استنا 


فهد بص ليها: عايزه اي اخلصي 


عشق غمضت عنيها: هو انت علي طول مش بتلبس التشرت لييي؟ 


فهد: والله بق انا حر 


عشق: طب ممكن لحظه 


دخل فهد الاوضه... 


عشق شدت كرسي: اقعد هنا 


فهد رفع حاجب: اي؟ 


عشق مسك دراعه وشدته يقعد علي الكرسي.... 

خليك هنا شويه لحد ما انام وبعدين امشي ماشي 


فهد بعصبيه: اي شغل الاطفال ده ما تكبري شويه 


عشق ببرود: حاضر بكرا هكبر خليك قاعد ومتمشيش 


فهد: لي! 


عشق راحت علي السرير وبتغطي نفسها: عشان بخاف اول ما انام امشي ماشي 


فهد ببرود طلع تلفونه وحط السماعات وبق بيقلب في الفون... وبعد نص ساعه فهد كان تعب خلاص وهينام علي نفسه شال السماعه وبص لي عشق الي كانت نايمه وواخده السرير كله... 


فهد بخنقه: طفله... قرب منها وبيغطيها وخدها في حضنه ونام.... 


تاني يوم 💜

فتحت عنيها لقت نفسها في حضنه بتحاول تبعده بس معرفتش علشان لفف ايده حولين وسطها باحكام 

سرحت في ملامحه وبهمس: طب ما هو حلو وقمور قوي اهو اومال مش بيبان عليه البرائه لي... 


فتح فهد عينه ووووو


يتبع...


              الفصل السابع عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×